דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    4 דרכים קלות לשמירה ותחזוקה נכונה ברכבים חשמליים

    הרכבים החשמליים מחזיקים בארסנל שלם של טכנולוגיות מורכבות, אך גם הם דורשים שמירה נכונה ותחזוקה - המומחים של ג'ילי מסבירים על תחזוקה נכונה ברכבים חשמליים וכיצד שומרים על הרכב לאורך זמן

    מאת:

    Geely

    פורסם

    29/08/2023 | 13:24

    הן מתקדמות, עתידניות ומורכבות יותר ממכוניות רגילות, אבל גם הן זקוקות לשיגרת תחזוקה נכונה. הכירו 4 שיטות קלות לשמירה ותחזוקה נכונה של הרכב החשמלי שלכם

    אם אתם כבר הבעלים של רכב חשמלי, שוקלים לרכוש אחד, או סתם מכירים כאלו שכבר החליפו דלק בחשמל, כנראה שגם אתם מכירים את הנחת היסוד הבאה: רכבים חשמליים נחשבים לאמינים יותר מרכבים רגילים. סביר להניח שהתפיסה הזאת השתרשה בשל העובדה שרכבים חשמליים מראש מגיעים עם פחות רכיבים שיכולים להתקלקל, וכוללים פחות צינורות, שמנים, חלקים מכאניים הנעים מסביב למנוע וכד'. טוב, וגם בזכות העובדה שברוב המקרים מדובר ברכב חשמלי בן שנתיים-שלוש המציג מערכות מתקדמות, אפשרות לניטור תקלות בקלות, ולפעמים אפילו פתירתן מרחוק. מה שכן, גם היצירות המוטוריות המתקדמות ביותר דורשות שמירה ותחזוקה, ובכתבה הבאה נתעכב מעט על תחזוקה נכונה ברכבים חשמליים. בואו נצא לדרך.

    תחזוקה ושמירה על עמדת הטעינה

    רבים מהרוכשים של רכבים חשמליים בוחרים להתקין בחניה הפרטית שלהם גם עמדת טעינה ביתית. ברוב המקרים מדובר בהשקעה של כמה אלפי שקלים בודדים לכל היותר, ובתמורה מקבלים אוטונומיה מלאה בכל הקשור לטעינת הרכב בזמן ובתדירות שהכי מתאימה לנו. חשוב לציין שכדי להימנע מתקלות בעמדת הטעינה חשוב מאוד להיצמד להוראות של יצרנית הרכב באשר למאפיינים הדרושים של עמדת הטעינה, להשתמש בשקעי הטעינה ובכבלים הייעודיים ולא להתפשר על שום שלב בתהליך הזה. בנוסף, לביצוע ההתקנה של העמדה עצמה יש להיעזר בשירותיהם של מתקינים מוסמכים בלבד, המבינים ומנוסים באתגרים של עבודה מהסוג הזה, ומקפידים על כללי הבטיחות.

    תחזוקת הסוללה     

    ודאי לא יפתיע אתכם לגלות שסוללת הרכב החשמלי היא בעצם הרכיב החשוב ביותר במכונית. בלעדיה אנחנו לא נוסעים לשום מקום, ואם ניתקל באינדיקציה כלשהי לתקלה בסוללות – יש להגיע מיידית למוסך הרלוונטי של היצרנית/יבואנית. כיום מקובל להניח שגם סוללה תקינה לחלוטין עלולה לאבד אחוזים ספורים מכוחה לאורך שנות חייה הראשונות, אלא שממילא מדובר בהידרדרות די זניחה, שגם אותה ניתן לצמצם משמעותית בעזרת שמירה על כמה כללי אצבע פשוטים ותחזוקה נכונה של הסוללה, הרכב ושינוי הרגלי הנהיגה שלנו. כך או כך, רוב יצרניות הרכב החשמלי מעניקות אחריות רחבה מאוד על סוללות הרכב שלהן, כך שקשה לדמיין מצב שבו מגיעים למצב של תיקון או החלפת סוללה ברכב, הנופלת בלעדית על בעליו. אגב, בג'ילי למשל האחריות היא למשך 8 שנים או 150,000 קילומטר, עם אפשרות להרחבה עד ל-10 שנים או 200,000 קילומטר, תחת השירות GEELY WARRANTY. כמו כן, ניתן לפנות לשירות GEELY Fix לבדיקת בריאות הסוללה לפי הגדרות היצרן.

    הקפדה על עדכוני תוכנה

    כאמור, אחד המאפיינים של רכבים חשמליים בכלל היא ההסתמכות הגבוהה שלהם על טכנולוגיה מתקדמת ומתעדכנת. מצד שני, המשמעות היא שלפעמים עלולות להופיע תקלות בתפעול של חלק ממערכות הרכב כמו מסך התצוגה הראשי וכד'. בחלק מהמקרים כיבוי והדלקה פשוטים יעשו את העבודה, ולעיתים נידרש לסיוע של איש מקצוע. כך או כך, אחת הדרכים הבדוקות להימנע מתקלות כאלה היא להתייחס ברצינות לעדכוני התכונה שנשלחים לרכב על ידי היצרנית, כדי לתקן באגים, לשפר פיצ'רים קיימים ועוד. כן, ממש כמו באפליקציות שאתם מכירים מהטלוויזיה או מהסמארטפון שלכם.

    תחזוקה שוטפת

    שוק הרכב החשמלי כולו צומח באופן קבוע בשנים האחרונות, כשמאות דגמים חדשים מתווספים אליו בכל שנה בכל רחבי העולם. חלק עצום מהשוק הזה כולל מותגים חדשים יחסית, שקשה עדיין לדבר על הרכבים שלהם בפרספקטיבה של עשרות שנים, כמו שמקובל לעיתים לעשות במותגי רכב רגילים שקיימים כבר כמה וכמה ודורות. ההנחה המקובלת היום היא שרכבים חשמליים באופן כללי נוטים להתקלקל בתדירות נמוכה יותר מרכבים רגילים, זקוקים לתחזוקה פחות צמודה ויקרה, ובעצם מאפשרים לבעליהם ראש שקט יותר בכל מה שקשור לתפעול ואחזקת הרכב לאורך שנים. אלא שעדיין מדובר במכונות גדולות, עמוסות רכיבים, אלקטרוניקה, מכניקה וטכנולוגיה, הזקוקות להשגחה עירנית והתייחסות בכל מקרה הדורש הזאת.

    במילים אחרות, שמירה נכונה על הרכב החשמלי שלכם באמצעות מספר פעולות פשוטות, לרוב תמנע מכם לגשת למוסך הקרוב. אך גם אם תאלצו להגיע למוסך, חלק גדול מהתקלות ברכבים חשמליים בעצם מוכרות היטב לכל מוסכניק שנמצא בסביבה כבר עשרות שנים ומטפל במכוניות רגילות, משום שרכבים חשמליים ורגילים עדיין חולקים לא מעט רכיבים זהים. ההבדל הוא שכדאי מאוד לטפל בתקלות של רכבים חשמליים אך ורק במוסכים המוכרים ומומלצים על ידי יבואנית הרכב שממנה רכשתם את הדגם שלכם – GEELY למשל, מעניקה לכם שירות שינוע למרכז השירות ובחזרה אליכם וכמו כן שירות GEELY Fix מאפשר שלושה טיפולים תקופתיים ללא עלות.

     

    בשורה התחתונה, חלק מהתקלות הנפוצות יותר ברכבים חשמליים הן באמת פועל יוצא של המאפיינים הייחודיים לסוג הרכב הזה, כמו סוללות, שקעים חשמליים, גודש של אלקטרוניקה בתא הנוסעים וכד'. הקפדה על שגרת התחזוקה המומלצת על ידי היצרנית, ביחד עם שמירה על המלצות השימוש הרגילות והבאת הרכב לטיפולים שגרתיים בזמן – רצוי אצל מוסכי היבואן – לא רק שיצמצמו עוד יותר את האפשרות שניתקל בכלל בתקלות, בעיות ועוד, אלא יעזרו לכם לזהות תקלות לפני שהן יהפכו למשהו מורכב יותר. כמו כן, תמיד קיימת האפשרות לרכוש לעצמנו עוד קצת שקט נפשי, או שמיכת ביטחון מחממת יותר. חברת ג'ילי למשל, מציעה ללקוחותיה את שירות GEELY Care, הכולל מגוון רחב של שירותים שנועדו בדיוק למטרה הזה.
    בין היתר תמצאו שם את GEELY Fix, הכולל החלפת רפידות בלם בהתאם לצורך, החלפת מגבים קדמיים כל שנה – בזמן הטיפול השנתי, הנחות במקרים של תיקון רכב שהיה מעורב בתאונה ורכב חלופי בתיקון תאונה ועוד. בנוסף, כדי להימנע ככל האפשר מתקלות נפוצות, יוכלו לקוחות ג'ילי ליהנות מבדיקת חורף שתוודא שרכבם מוכן לעונה הגשומה, בדיקת קיץ שתכין את הרכב לקיץ הישראלי, ואפילו בדיקה לקראת הטסט השנתי (שרלוונטי כמובן רק בשנה השלישית). כאמור, נהגים שירצו לסדר לעצמם את הכיסוי האולטימטיבי, מוזמנים לבחור ב- GEELY WARRANTY – הארכת האחריות על הסוללה בשנתיים נוספות או ל-50,000 ק"מ נוספים מעבר לחבילת האחריות הרגילה שמעניקה GEELY ISRAEL. הכל כדי לספק ללקוחות את השירות הטוב, המקצועי והאיכותי ביותר. אגב, אפילו ביטוח רכב מותאם ללקוחות ג'ילי אפשר למצוא תחת המטריה הזאת, כמו גם מספר שירותים ייעודיים אחרים, הקשורים באופן המימון לרכישת הרכב, וכד' . סעו בזהירות.