דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    טיפול לרכב חשמלי: מה צריך לדעת?

    אילו טיפולים צריך לעבור רכב חשמלי, באיזו תדירות, היכן וכמה זה עולה? מומחי ג'ילי מסבירים על שגרת הטיפולים ברכב חשמלי וגם - מה היתרון שיש לבעלי רכב ג'ילי

    מאת:

    Geely

    פורסם

    02/04/2024 | 17:41

    מה כולל טיפול תקופתי לרכב חשמלי, מדוע קריטי לעשות אותו במוסכים הנכונים, וכמה זה עולה? לפניכם כל מה שצריך לדעת על טיפול לרכב חשמלי - כדי שתוכלו להפיק ממנו את המקסימום לאורך שנים

     

    מהפכת התחבורה החשמלית טומנת בחובה יותר מחיסכון עצום בהוצאות נסיעה ועלויות דלק, אמינות שלא תמצאו במכוניות עם מנוע בעירה פנימית, בטיחות ונוחות לנהגים. ברכב חשמלי יש הרבה פחות חלקים נעים, והרבה פחות רכיבים שיכולים להתקלקל, להיסתם או להיתקע. למרות שכל המערכת אלקטרונית וחכמה, האבחון מצריך ידע ומיומנות רבה מצד הצוות הטכני כמו גם ציוד ייעודי. צוות טכני מוסמך יידע לדאוג לרכב החשמלי ולשמר את הביצועים והיכולות. מדריך זה יציג בפניכם כל שצריך לדעת על טיפול תקופתי ברכב חשמלי.

     

    טיפולים תקופתיים לרכב חשמלי: כך תאריכו את חיי המכונית

    מכונית שהנעתה נשענת אך ורק על מנוע חשמלי לא צריכה שימון בוכנות ובקרת שחיקה שלהן, אין לה מערכת דלק וצנרת, מערכת השמן הרבה יותר פשוטה ולא תמצאו אצלה כמעט אף אחת מנקודות התורפה הבטיחותיות שלמדנו להכיר במכוניות המונעות ע"י מנוע בעירה פנימית. למרות שמשקלה גדול משל רכב ממוצע באותו הגודל בשל תשתית הסוללה שמכסה את כל התחתית, עדיין הבלאי לצמיגים ולרפידות נמוך משמעותית ביחד לרכב בעירה פנימית.

    כמו כן, רכב חשמלי תלוי באופן הטעינה והשימוש בעתודות החשמל בסוללה, על כן קריטי לנטר את מצב סוללת המתח הגבוה, יעילות הקירור שלה והעברת האנרגיה בין המכלולים. טיפולים תקופתיים יעזרו לכם לוודא גם את בטיחות הנסיעה, וגם לגלות רכיבים שצריכים תשומת לב, על מנת שתוכלו להנות מחווית נהיגה מספקת ומהנה לאורך זמן. הבדיקות והטיפולים מקיפים מאוד, ומאבחן יש יכולת לקבל ישירות ממערכות תמונה מדוייקת של תקינות רכיבי המתח הגבוה.

    רצוי לא לחפף או לדחות טיפולים תקופתיים ברכב חשמלי. נהג שיתעלם מסוגיה טכנית שמצריכה תשומת לב, עלול להחמיר את הנזק ברכבו, דבר שעלול להקשות את הליך האבחון ולייקר את עלויות התיקון במידת הצורך. מומחי רכב ומוסכניקים מעידים שרכב חשמלי שזוכה לטיפול תקופתי מסודר נוסע היטב ולא מייצר עבור בעליו בעיות או עלויות מפתיעות.

     

    מה כוללים הטיפולים התקופתיים ברכב חשמלי?

    ישנם שינויים קלים בין יצרן ליצרן, אם כי המהות דומה. הטיפול הראשון במכוניות ג'ילי, למשל, יכלול בדיקה והחלפה של שמן בתיבת ההפחתה, מערכת אשר מעבירה את הכוח מהמנוע החשמלי לגלגלים בדומה לתיבת הילוכים ברכב רגיל. (החלפת השמן במועדים הנדרשים, תאריך את חיי תיבת ההפחתה.)

    בנוסף, תבוצע בדיקת מצב בריאות הסוללה, המבטיחה את השקט שלכם לכל הנוגע למערכת המתח הגבוה.

    בטיפול השני יוחלף נוזל הבלמים, כדי לשמר ביצועי בלימה אופטימליים. בטיפול הרביעי יוחלף גם נוזל הקירור של הסוללה, המנוע החשמלי וממיר המתח, דבר ההכרחי לשמירת תקינות רכיבי המתח הגבוה.

    נוזל הקירור ברכב חשמלי, מיוחד בכך שהוא תוכנן לשרות בסביבת מתח חשמלי גבוה, וניחן בתכונות מוליכות נמוכות מאוד וזאת על מנת להגן על מערכות המתח הגבוה בפני קצר חשמלי אפשרי. זהו טיפול מורכב יותר, שעושים בדרך כלל בכל 80,000 עד 100,000 ק"מ, או ארבע שנים על הכביש.

    כל טיפול תקופתי יכלול גם בדיקות ביצועים כלליות של מערכות החשמל, ההיגוי, מתלי הגלגלים והבלמים, אימות עדכוני תוכנה ומערכות. בנוסף, בכל טיפול יוחלף גם מסנן המזגן. ברכב חשמלי, מדחס המזגן פועל בעזרת מתח המגיע ישירות מסוללת המתח הגבוה ולא מופעל על ידי המנוי כמו ברכב עם מנוע בעירה פנימית. ולכן, ככל שהמזגן יפעיל ביתר יעילות, כך יצרוך פחות אנרגיה מהסוללה ויאפשר טווח נסיעה מירבי. החלפת הפילטר תמנע חסימות שמקורן בלכלוך ואבק דרכים, תמקסם את ביצועי המזגן, ותשמור על איכות האוויר בהתאם לתקן N95

     

    באיזו תדירות יש לבצע טיפול תקופתי?

    תכיפות ביצוע הבדיקה התקופתית נגזרת מדגם המכונית ומהגדרות היצרן המפורטות בספר הרכב. שוק הרכב החשמלי בישראל מורכב בעיקר מקרוסאוברים קטנים, ובדרך כלל יתבצע טיפול תקופתי פעם בשנה או לאחר היקף נסועה ספציפי - לדוגמה, ג'ילי ג'יאומטרי C מצריכה טיפול תקופתי כל שנה או בכל 20,000 ק"מ.

     

    היכן כדאי וצריך לבצע טיפולים לרכב חשמלי?

    אך ורק במרכזים מורשים של היצרן והיבואן - בלי קומבינות, בלי טריקים, בלי מוסכי מדרכה.

    רכב חשמלי אמנם כולל הרבה פחות מערכות שיכולות להשתבש, אך הן חכמות ונועדו לעבוד בלעדית עם חלפים מקוריים, ציוד מתאים ואנשי מקצוע עם מומחיות ברכב. זה חשוב שבעתיים לאחר תאונה. רק במרכזים המורשים של ג'ילי ידעו איך להחזיר למכוניתכם את מלוא יכולותיה, כדי שתוכלו ליהנות ממנה עוד שנים ארוכות.

     

    כמה עולה טיפול לרכב חשמלי?

    המחירים משתנים מדגם לדגם ומיצרן ליצרן, אך העלויות נמוכות באופן מורגש משל טיפולי מכונית עם מנוע בעירה פנימית משום שיש הרבה פחות בלאי במערכות הרכב. ממוצע עלות טיפול למשך 5 הטיפולים הראשונים עומד על כ-700 ₪ בלבד, ועלות ממוצעת לכל אורך חיי הרכב, עומדת על פחות מ-1000 ₪ בלבד לטיפול. לשם השוואה, ברכבים בעלי מנוע בעירה פנימית עלות טיפול ממוצעת בפרק זמן מקביל, עומדת על כ-2,500 ₪.

    יתרון נוסף ומשמעותי בטיפול במרכזי השירות המורשים של ג'ילי - שקיפות אמיתית. כל היסטורית הטיפולים לרכב, נמצאת במקום אחד. דבר זה חיוני מאוד עבורכם לכשתרצו למכור את רכבכם בעתיד ולהציג מידע זה לקונה. בנוסף, ג'ילי מספקת גישה למחירון חלפים שלה ברשת כדי שתדעו בדיוק כמה עולה כל רכיב. כך תוכלו לקבל תמונה מדויקת של עלויות, לתכנן קדימה, ולדעת על מה אתם משלמים.

     

    היתרון של ג'ילי: בלאי נמוך יותר, ושירות מקצה לקצה

    ג'ילי, היצרנית שהפכה לסמן הימני של התחבורה החשמלית בארץ, מציגה כמה יתרונות גדולים בתחום עלויות התחזוקה.

    ראשית, טווח נסיעה ארוך מהממוצע המאפשר פחות טעינות ותשתית סוללות שמחזיקה יותר זמן בלי ניחות בביצועים. הטווח אינו רק ברמת הגדרות היצרן. מכונית הג'יאומטרי C זכתה שנתיים ברציפות במבחן הטווח של מגזין אוטו, שבודק את הביצועים כאן בארץ בתנאי אמת.

    מעבר לטווח, ג'ילי קופצת קדימה גם באיכות השירות: שירות Geely Fix מספק לרוכשי המכונית שלושה טיפולים ראשונים ללא עלות (ע"פ מפרט הרכב), שינוע של המכונית למרכז השירות וחזרה אליכם הביתה ברדיוס 15 ק"מ, וצ'ופרים נוספים בעת הטיפול התקופתי: רחיצה חיצונית, מילוי נוזלי שטיפת שמשות ועוד. כמו כן, תוכלו ליהנות מבדיקת חורף, בדיקת קיץ ובדיקה מפורטת לקראת מבחן רישוי בשנה השלישית - ואפילו מרכב חלופי בעת תיקון תאונה (בכפוף לתקנון).

    בשורה התחתונה, טיפול תקופתי לרכב חשמלי הוא תהליך פשוט ונוח, שיעזור לכם להפיק יותר מהמכונית שלכם, לשמור על הבטיחות וכמובן לחסוך כסף. שירותי ג'ילי מאפשרים להוזיל אפילו יותר את התהליך וליהנות מיתרונות בולטים, כדי שתוכלו לנסוע בראש שקט לטווח ארוך במשך שנים.