דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    רכב חשמלי - הבחירה הנכונה והחסכונית למשפחה

    משפחות רבות בוחרות במכוניות חשמליות, וכשלוקחים בחשבון את כל היתרונות על פני רכב רגיל, מבינים למה. ג'ילי מסבירה מה בדיוק ההבדל ואיך חוסכים באמצעות רכב חשמלי

    מאת:

    Geely

    פורסם

    20/02/2024 | 11:46

    הרכבים החשמליים נכנסו בסערה וכבשו את לב הישראלים בשנים האחרונות, וכיום הם נחשבים לאופציה נפלאה שתשדרג לכם את השגרה – בעיקר למשפחות שמעוניינות לחסוך בהוצאות

    החיים בישראל ידועים בהיותם יקרים במיוחד יחסית למדינות מערביות אחרות. משפחות רבות מוצאות את עצמן בניסיונות לצמצם בהוצאות כדי להקל על חיי היום – יום, ולעיתים צריכות לבצע שינויים משמעותיים בשגרה בכדי להגיע לתוצאות הרצויות. כשמדובר על הוצאות הרכב, שהן מהגבוהות והמשמעותיות שיש למשפחה הישראלית בכל חודש, חיסכון יוכל להקל על התזרים החודשי ולאפשר מרחב נשימה כביר. הרכב המשפחתי משמש באופן יומיומי, לסידורים, הסעות של הילדים למסגרות ולחוגים, עבודה, לטיולים משפחתיים ועוד, וחשוב לשקול איזה סוג של רכב יאפשר לכם את החיסכון המדובר, מבלי להתפשר על הנוחות, האיכות, והחידושים טכנולוגיים שיש לעולם הרכב להציע.

    עשרות אלפי משפחות בישראל כבר נהנות מהחיסכון שבאחזקת רכב חשמלי. אבל מה הופך את המכונית החשמלית לבחירה הנכונה למשפחה? איך ייתכן שנתח השוק שתופסות המכוניות האלה מסך כל המכוניות הנמכרות בישראל בשנים האחרונות הוא כל כך גבוה?

    הכי משתלם למשפחה

    כנראה שלא תיפלו מהכיסא אם נבהיר שאחת הסיבות העיקריות למעבר של רבים כל כך מנהגי ישראל אל האופציה החשמלית לגמרי, היא פשוט כסף. כלומר, חיסכון אדיר בכסף שהולך וגדל ככל שעולה ומתארך זמן השימוש במכונית החשמלית, לעומת השימוש במכונית עם מנוע בעירה פנימית רגיל. במציאות שבה אנרגיה חשמלית לנסיעה ברכב שלנו עולה בין שליש לרבע מהאנרגיה הדרושה לנסיעה ברכב כרגיל (כלומר, דלק), ברור שנפתח פה פער עצום כבר בנתוני הפתיחה.

    במילים אחרות, אם נצא לנסיעה של 200 קילומטרים ברכב רגיל, נשלם על הדלק הדרוש לגמיאת מרחק כזה, פי 4 או 5 ממה שנשלם כדי לגמוא את אותו המרחק ברכב חשמלי. ההבדלים האלה נובעים מהעובדה שכשמדובר בעלויות טעינת רכב, תעריף החשמל שבו אנחנו משתמשים בעמדת טעינה ביתית הוא בעצם התעריף הקבוע והמוכר שאנחנו משלמים כאשר אנחנו משתמשים בחשמל ביתי לטובת כל מכשיר אחר. זה אומר שאם נבקש לטעון את הסוללה שלנו בעמדת טעינה ציבורית – מהסוג שכבר נפוץ מאוד במרכזי ערים, במתחמי קניות או בנייני עסקים – נשלם מעט יותר על אותו החשמל כי יש כאן את שולי הרווח של החברה המפעילה את העמדות.

    הסתמכות על עמדת טעינה ביתית בהחלט מספקת שליטה טובה יותר בהוצאות החשמל בשביל טעינת הרכב, ובעידן שבו רכבים חשמלים מסוימים מסוגלים לעבור גם 400 קילומטרים ויותר בין טעינה לטעינה, מעטים מאוד הנהגים שצריכים גיבוי מעמדות טעינה נוספות. אגב, גם כאשר משקללים לתוך החישוב הכספי את עלות עמדת הטעינה הביתית והתקנתה, הרי שבהסתכלות שנתית עדיין מדובר בחיסכון ברור שמספק החשמל מול הדלק.

    חוסך לכם אפילו תוך כדי הנסיעה

    השימוש במחשבון רכב כזה לא מסתיים עם עלויות חשמל מול דלק. אחד היתרונות הגדולים של רכבים חשמליים הוא השימוש בבלימה רגנרטיבית. במילים פשוטות, מדובר על שיטת בלימה שבה האנרגיה הנוצרת מהאטת הרכב מתורגמת לאנרגיה חשמלית המיוצרת על ידי המנוע, ובעצם טוענת את סוללות הרכב. בדיוק בגלל זה, דווקא נסיעה איטית בפקק, או סתם נסיעה עירונית שמלאה בעצירות, האצות והאטות רבות – היא אירוע שמאפשר לחסוך אנרגיה ברכב חשמלי, בניגוד לבזבוז אנרגיה (דלק) ברכב רגיל.

    משמעות נוספת היא שרפידות הבלמים במכונית החשמלית שלנו יאריכו ימים בהשוואה לרפידות ברכבים רגילים, שנעשה בהם שימוש תכוף יותר. בכלל, מכוניות חשמליות נתפסות – ובצדק – כמכוניות הזקוקות לאחזקה שוטפת עם פחות חלקי בלאי  בהשוואה לרכבים רגילים, עם עלויות תחזוקת רכב חשמלי שנמוכות באופן משמעותי מעלויות תחזוקה של רכב רגיל ומראש למכוניות שלהן פחות תקלות. הסיבה לכך נעוצה כנראה בעובדה שרכבים חשמליים מגיעים עם פחות צינורות, חגורות, מכלולים וחלפים שעשויים בכלל להתקלקל, כיאה לרכב המשתמש בטכנולוגיה חשמלית מתקדמת.
    רק כדי לסגור את הסעיף הכלכלי, נציין שרכבים חשמליים נהנים מאגרת רישוי מופחתת שתביא לחסכון של מעל 1,500 שקלים בכל שנה.

    בעיר, ומחוצה לה

    אז כבר דיברנו על כך, שנהיגה בחשמלית בתוואי שטח עירוני היא דרך מצוינת עבור משפחות לחסוך כסף בסעיף התחבורה בחישוב החודשי שלהן, אבל האמת היא שהיתרונות לא נעלמים כשיוצאים לכביש המהיר. אם עמדת טעינה ביתית יכולה לסדר לכם בבוקר סוללה עם טווח נסיעה של מעל 400 קילומטרים, הרי שלמעט מקרים חריגים מאוד, לא תצטרכו אפילו להעיף מבט על מד הסוללה שלכם לפני שתפגשו שוב את העמדה בבית. למעשה, גם אדם שגר בבאר שבע או חיפה ועובד בתל אביב, יכול בקלות להסתמך על טעינה אחת ליום (או ללילה, בעצם). רכב חשמלי יוכל לסייע למשפחה לחסוך בהוצאות גם אם הם מבצעות נסיעות ארוכות לטיולים משפחתיים או ביקורי קרובים ברחבי הארץ כחלק מהשגרה שלהן. במציאות שבה מחירי הדלק תלויים בתנודות מטבע זר, או מחירן הלא יציב של חביות הנפט בעולם, טוב לדעת שגם נסיעות ארוכות, אפילו ברמה יומיומית, הן לא משהו שיזניק את עלויות הרכב שלכם.

    לסיכום

     נתוני המכירות מדברים בעד עצמם. יותר ויותר ישראלים מוותרים על הפגישות התכופות עם מתדלקי ישראל לטובת הטכנולוגיה המתקדמת והמשתלמת של המכוניות החשמליות. מה שהיה עד לפני כמה שנים רלוונטי רק למי שהתעניין בפליטת גזי חממה ושמירה על כדור הארץ, התרחב כעת הרבה יותר, והנושא כבר מככב ברשימת שיחות הסלון של מאות אלפי בתי אב בישראל. אתם יודעים, לפני, אחרי או תוך כדי מקבץ הפרסומות.