דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    לא רק סטייל: כל שיפורי הפייס ליפט של ג'ילי

    סקרנים לשמוע על כל שיפורי הפייס ליפט של גיאומטרי C? ג'ילי מציגה את המדריך לשיפורי הדגם החדש של המכונית המנצחת: מבפנים, מבחוץ, טווח נסיעה, סוללה, בטיחות ועוד

    מאת:

    ג'ילי ישראל

    פורסם

    26/09/2023 | 15:12

    הגיאומטרי C של ג'ילי הפך מהר מאוד ללהיט מכירות מקומי, וכבר זוכה לעדכונים ושדרוגים. מבחוץ, מבפנים, וגם מתחת למכסה המנוע

    כל חובב ספורט מכיר את הביטוי "הרכב מנצח לא מחליפים". הכוונה היא כמובן לכך שאם הכל עבד כמו שצריך במשחק האחרון, אין סיבה לעשות שינויים או תיקונים, אלא פשוט להמשיך עם מה שעובד טוב. האמת היא שהביטוי הזה נשמע כמו עצה טובה בעוד המון תחומים בחיים, אבל בשוק הרכב העולמי, צריך אולי להוסיף לו כוכבית קטנה. כי דגם מנצח באמת לא כדאי להחליף, אבל אפשר ומומלץ לשדרג אותו או לעשות לו מתיחת פנים מפעם לפעם. וזה בדיוק מה שקרה עם הגיאומטרי C של ג'ילי הסינית.

    אז מה חדש אצל ג'ילי?

    קצת קשה להאמין, אבל הדגם הכל כך פופולרי של ג'ילי מסתובב על כבישי ישראל פחות משנתיים. נכון, זה נדמה שכמעט בכל עצירה ברמזור או שיוט בכביש מהיר נקלוט בזווית העין עוד גיאומטרי C, אבל זה רק בגלל שאת השנה שעברה ג'ילי סיימה בראש טבלת המכירות של הרכבים החשמליים בישראל. במשך שנים, נהוג היה לחשוב שנהגי ישראל נוטים לשמור אמונים לאותה יצרנית הרכב לאורך שנים, ולפעמים אפילו לאותו הדגם. אלא שאז הגיעה שנת 2021, ואיתה העלייה לארץ של הגיאומטרי C, ומסתבר שהעם הנוהג בציון דווקא פתוח מאוד לדגמים חדשים, אם תנאי העסקה נראים לו הוגנים. ככה זה כשמקבלים מכונית חשמלית לגמרי, מאובזרת בטכנולוגיה מתקדמת ופיצ'רים חכמים, נתוני סוללה מרשימים וביצועי דרך ששווה להרגיש מקרוב – והכל במחיר תחרותי והוגן. פתאום כל ישראלי שני יודע לדקלם את היתרונות של הדגמים החשמליים המובילים, לבצע סקר שוק חכם ולפנטז על עדכונים בתחום של הגדלת טווח הנסיעה.

    באמצע 2023 הכריזו המומחים של ג'ילי על מתיחת פנים לדגם גיאומטרי C - שייקרא מעתה פשוט NEW GEOMETRY C - הזדמנות טובה להיזכר בכל התכונות הטובות של הדגם הפופולרי, ולהתעדכן בכל מה שקיבל אפילו שדרוג או עיצוב מחדש.

    מבחוץ

    למרות שמדובר בדגם שמסתובב בישראל רק שנה וחצי, הצללית של הגיאומטרי C כבר הפכה די מזוהה עם הדגם. אז הדגם המעודכן אמנם שומר על המראה הכללי המוכר, אבל יש בכל זאת כמה שינויים עיצוביים מעניינים. למשל, צמד משטחים מושחרים המדמים כונסי אוויר שחורים בצידי הפגוש הקדמי, ומשטח מושחר נוסף הנמתח בין הפנסים הקדמיים. המשטח הדקיק מואר בעזרת פנסי לד שמספקים חתימת תאורה מגניבה, מהסוג שבגללו רכבים חשמליים נראים לנו לפעמים כמו חללית קטנה שנחתה לנו פתאום על האספלט. גם הגג קיבל חיזוק של פסי גגון, להשלמת המראה השרירי יותר. אגב, הדגם המעודכן יוצע למכירה במגוון צבעים רחב ושובב יותר מזה של ה-גיאומטרי C, למקרה שאתם מעדיפים את החללית שלכם ייחודית יותר.

    מבפנים

    אז האמת היא שבכל מה שקשור לתא הנוסעים, מתיחת פנים היא מושג שלא ממש מספיק כדי לתאר את כל מה שהתחדש שם. בתור התחלה, כעת עיניו של הנהג יכולות לנוח על מסך מגע ענק בגודל 12.3 אינץ' שמאפשר גישה נוחה ופשוטה למערכות הרכב, גם בעברית וגם באנגלית. גלגל ההגה קיבל גם הוא תשומת לב מהמעצבים של ג'ילי, והוא כולל כעת פקדי שליטה חדשים.

    הדשבורד מציג כעת פתחי מיזוג חדשים ומוסתרים לכל רוחבו, מה שתורם למראה נקי וחדשני יותר. הקונוסלה שבין המושבים של הנהג והנוסע עברה גם היא שינוי עיצובי, אבל עדיין אפשר למצוא שם משטח טעינה אלחוטי גדול, וכמה תאי אחסון קטנים הכוללים חיבורי מדיה שונים. בגיאומטרי C המקורית יכולתם למצוא בורר הילוכים בצורת חוגה. בדגם המעודכן מחליף אותו בורר הילוכים בצורת מנוף הנמצא מאחורי גלגל ההגה בצד ימין. ואל תיבהלו אם לא תמצאו את כפתור ההנעה: הוא נשלח לפנסיה מוקדמת, ועכשיו מספיק להיכנס לרכב עם המפתח ביד או בכיס, ופשוט להתחיל בנסיעה.

    בטיחות

    בדגם החדש תוכלו למצוא 6 כריות אוויר, אלא שכעת קיימת האפשרות לניתוק של כרית האוויר לנוסע מלפנים. שתי התרעות בטיחות חדשות הצטרפו לדגם שעבר מתיחת פנים: אחת על תנועה החוצה מאחור, והשנייה שמתריעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת.

    מנוע, סוללה וטווח נסיעה

    קיבולת הסוללה של הדגם המעודכן לא שונה מזאת שהכרנו בגיאומטרי C המקורית, והיא עדיין מבטיחה 53 קוט"ש בגרסה הבסיסית של הדגם, או 70 קוט"ש בגרסה החזקה יותר. מה שכן, שיפורי תוכנה שביצעו בג'ילי עזרו להגדיל מעט את טווח הנסיעה, שכעת עומד על 359 קילומטר בגרסת הבסיס, ו-485 בגרסה החזקה. כל האנרגיה הזאת משרתת את אותו המנוע החשמלי-קדמי המוכר והטוב, שיודע לייצר הספק של 204 כוחות סוס וביצועים מרשימים בהחלט.

     

    לסיכום, מעטות הן יצרניות הרכב שמזדרזות להציע ללקוחותיהם הקיימים והפוטנציאליים מתיחת פנים כעבור פחות משנתיים. בוודאי אם מדובר ברכב שכבר ביסס עצמו כלהיט מכירות בכל פינה בעולם שאליה הגיע. אלא המומחים של ג'ילי לא מפחדים לערוך שינויים ברכב מנצח, אם זה מה שיקבע את הדומיננטיות שלהם בשוק התחרותי של עולם הרכב החשמלי. במילים אחרות, בזכות השדרוגים ב- NEW GEOMETRY C, ובזכות הייחוס המוכח של הגיאומטרי המקורית, סביר להניח שהם פשוט ימשיכו לאסוף ניצחונות גם בעונה הקרובה.