דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    מה חשוב לדעת כשרוכשים ביטוח לרכב חשמלי

    מה ההבדלים בין ביטוח לרכב חשמלי לבין רכב רגיל, מה חייב להיכלל בפוליסה ואיך קשורה לכל זה החניה הביתית שלכם? המומחים של ג'ילי עושים סדר

    מאת:

    Geely

    פורסם

    21/02/2024 | 21:52

    מזה שנתיים צמד המילים 'רכב חשמלי' מופיע בדרך כלל כחלק מצירוף המילים 'מהפכת הרכב החשמלי', בהתאם לשינוי האדיר שעולם הרכב בכללותו עבר בשנים האחרונות. אבל מה לגבי ביטוח לרכב חשמלי? כיצד הביטוח מושפע מאופיו ומרכיביו הייחודיים?

     

    כדרכן של מהפכות, גם זאת של תחום הרכב משפיעה על תעשיות ותחומים אחרים. זה מתחיל מאינספור מפעלים ופסי ייצור בעולם שהוקמו כדי לספק את הדרישה המטורפת לרכבים חשמליים, לסוללות שמניעות אותן, ולכל שאר הפיצ'רים המתקדמים והטכנולוגיות החדישות שסביבן. אבל זה ממשיך גם עם תחומים וותיקים יותר שעכשיו צריכים להתאים את עצמם למהפכה בעולם הרכב, למשל תחום הביטוח לרכב.

     חברות ביטוח רבות בעולם ובישראל הבינו שעליהן להתאים את עצמן לשחקן החדש בכביש שהולך וצובר פופולריות, ולהציע פוליסות ביטוח מקיף לרכב שמותאמות לצרכים של הסגמנט המוטורי הזה. מצד שני, יותר ויותר יצרניות רכב חשמלי מציעות בעצמן ביטוח מקיף לרכב ללקוחות שלהן. אז מה הם בעצם ההבדלים בין ביטוח רכב רגיל לחשמלי? למה חשוב להקפיד על רכישת ביטוח ייעודי ומותאם, ועל איזה כיסויים אסור לנו לוותר ברכישת הפוליסה?

     

    ביטוח רכב חשמלי – מה חשוב לדעת?

    בתור התחלה, שעלות הביטוח המקיף נגזרת מאותם הפרמטרים שלפיהם מחושבת עלות הפוליסה של רכבים רגילים. כלומר, לתוך החישוב יש לשקלל את הנתונים האובייקטיביים של מי שאמור לנהוג ברכב, לרבות גילו, היסטוריית הנהיגה שלו, מקום מגורים, היסטוריית תביעות הביטוח במידה ויש כזאת, וותק הנהיגה שלו וכד'. הפרמטר השני והחשוב לא פחות נוגע כמובן לרכב שתבקשו לבטח. כלומר, למחיר המחירון שלו בעת רכישת הביטוח, סוג המיגון של הרכב הן מבחינת מערכות הבטיחות בנהיגה והן מבחינת הפיצ'רים שנועדו למנוע גניבות, וכד'.

     

    היכן נעוצים ההבדלים?

    מכירים את זה שפוליסת הביטוח המקיף שרכשתם לרכב שלהם כוללת שירותי גרירה ודרך? ההרחבה לביטוח שאמורה לספק לכם כיסוי ביטוחי במקרה שנתקעתם בצד הדרך ואתם זקוקים לעזרה ראשונה של מוסכניק, או כאשר המצב מחייב גרירה למוסך. אז כאשר מדובר ברכב חשמלי, הכיסוי הביטוחי הזה מקבל משנה תוקף. הסיבה לכך היא האפשרות – הנדירה אמנם – שהתעלמתם לגמרי מרמת הסוללה ברכב החשמלי שלכם, או סתם לא הערכתם נכון את הנסיעה הצפויה לכם, ועכשיו אתם תקועים עם רכב מרוקן מאנרגיה חשמלית. במקרה כזה, כיסוי ביטוחי המותאם לרכב חשמלי יכסה גם מקרים של תיקון או חילוץ בשל סוללה מרוקנת, או של כל תקלה חשמלית אחרת.

    הבדל נוסף נעוץ בעובדה שהרכיב החשוב ביותר ברכבים חשמליים הוא רכיב שלא קיים בכלל ברכבים רגילים: הסוללה החשמלית. לא משנה מהי עלות הכוללת של המכונית החשמלית שלכם, כנראה שעלותן של הסוללות ברכב מהווה אחוז גדול מהשווי הכולל של המכונית, אז אמנם אין קשר ישיר בין ביטוח רכב לביטוח סוללה או הרחבת האחריות שלה, שזה לא כיסוי הכלול בביטוח, אך כן הסוללה מוגדרת כחלק בלתי נפרד ממרכב הרכב, ובמקרה של אירוע ביטוחי, כגון תאונת דרכים, גם היא מבוטחת בהתאם למקרה הביטוח בפוליסה.

    בעולם של הרכבים הרגילים, מקובל מאוד שחברות ביטוח מסתפקות בחלקי חילוף לא מקוריים כאשר יש צורך לכסות תיקון של רכב אחרי תאונה. בעולמן של המכוניות החשמליות, חלקי חילוף לא מקוריים הם או לא קיימים, או קיימים אבל לא תמיד מומלצים. לכן, כדאי מאוד לברר מראש האם פוליסת הביטוח המקיף שרכשתם לרכב החשמלי שלכם כוללת שימוש בחלקי חילוף מקוריים בלבד.

     

    עמדות הטעינה

    פוליסות ביטוח עדכניות לרכב חשמלי אמורות לכלול כיסוי ופיצוי גם לחלק נוסף וחשוב במשוואה: עמדת הטעינה הביתית. נכון להיום, אחוז גדול מהרוכשים של רכבים חשמליים בוחרים לרכוש גם עמדת טעינה ולקבוע אותה בחניה הביתית שלהם. הפוליסה שלכם יכולה לכלול כיסוי לכל מקרה של נזק לעמדת הטעינה, ואפילו כיסוי צד ג' במקרה שעמדת הטעינה שלכם תגרום נזק לצד שלישי (לבניין סמוך, לרכב צמוד וכד').

    כפי שהוזכר, בעלי רכבים חשמליים רבים בוחרים לרכוש פוליסת ביטוח מקיף דרך יבואנית הרכב שלהם. חברת Geely מציעה ללקוחותיה את השירות הזה בדיוק, תחת השם ג'ילי ביטוח (GEELY INSURANCE), המציעה חבילת הטבות וכיסויים משתלמת במיוחד, ובעיקר מותאמת לרכבים חשמליים, עם כל הידע והניסיון שחברה בסדר הגודל הזה כבר מחזיקה אצלה.

     

    לסיכום

    בשורה התחתונה, מהפכת הרכב החשמלי כבר מתנהלת בכל הכוח גם בישראל, וברור שמדובר במגמה שרק תלך ותתחזק. איתה כאמור נמשיך לראות עוד ועוד תעשיות שמיישרות קו עם הצרכים והרצונות של בעלי רכבים חשמליים, כשתחום הביטוח הוא אחד מהמשמעותיים ביותר מתוכם. רכישת ביטוח מחברה מומחית לתחום הרכב החשמלי תוכל להעניק לכם נחת בכך שתדעו שהוא נמצא בידיים הטובות והמיומנות ביותר, שמכירות את עולם הרכבים החשמליים מ-א' ועד ת', ויודעות להתאים עבור הרכב פוליסה מקיפה שתכסה אתכם על כל צרה שלא תבוא.
    סעו בזהירות.