דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    למה כדאי לקנות רכבים חשמליים?

    חושבים לעבור לרכב חשמלי, אבל לא בטוחים? בכתבה של ג'ילי נציג בפניכם את הסיבות המרכזיות למה כדאי לקנות רכבים חשמליים וזה לא רק בגלל שכל כך כיף לנהוג בהם

    מאת:

    Geely

    פורסם

    24/11/2024 | 21:54

    החיסכון האדיר בהוצאות נסיעה, היתרונות האקולוגיים והחדשנות הטכנולוגית, בכתבה זו נסקור את הסיבות המרכזיות למה כדאי לקנות היום רכבים חשמליים

    נהג ישראלי שמעוניין כיום במכונית חדשה קודם כל שוקל רכב חשמלי. הסיבה לכך היא קשת היתרונות של הטכנולוגיה הזו, שרק הולכת ומתרחבת. בכתבה זו נסקור את כל היתרונות של רכבים חשמליים, כדי שתדעו מדוע כדאי לקנות מכונית חשמלית בימינו. 

     1. חיסכון של יותר מ-50% בהוצאות הנסיעה

    אי אפשר לדבר על כדאיות רכב חשמלי בלי להסתכל על המספרים: משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה בממוצע כ-10,000 ש"ח בשנה על דלק וסולר (על בסיס נסועה שנתית ממוצעת של כ-17 אלף קילומטר), ולעיתים קרובות אף יותר, ומחירי הדלק אף צפויים עוד לטפס לאור עלויות המלחמה. לעומת זאת, עלות טעינה של מכונית חשמלית ממוצעת תסתכם בפחות מאלפיים ש"ח בשנה (עלות ממוצעת של טעינה ביתית לרכב חשמלי היא בסביבות ה-10 אגורות לקילומטר, בעוד שעלות תדלוק רכב בנזין נעה בין 40 ל-60 אגורות לקילומטר) - חסכון אדיר של יותר מ-50%.

    הנתון הזה אינו ייחודי לישראל. מחקר שערכה אוניברסיטת מישיגן בשוק האמריקאי ב-2018 גילה שעלות דלק שנתית ברכב בנזין ממוצע, עומדת על 1,117 דולר, בעוד שעלות הטעינה השנתית ברכב חשמלי היא 485 דולר בלבד וב-2020 מחקר של ארגון הצרכנים המוביל בעולם, קונסיומר ריפורטס, בדק ומצא כי הפער בהוצאות הנסיעה של שני סוגי הרכבים עמד על 60%.

    החיסכון לא מתבטא רק בעלויות אנרגיה. מכונית חשמלית היא הרבה יותר אמינה ממכונית עם מנוע בעירה פנימית, משום שיש בה פחות חלקים נעים שעשויים להתקלקל. אין מערכת דלק ומשאבות, פילטרים ובוכנות או בלאי מובן של בעירה פנימית. הפשטות הזו וצמצום הרכיבים הנעים מקל גם על הבדיקות והתיקונים וגם תורם לצמצום עלויות תיקונים וזמני עבודות.

    ומה לגבי עלויות התקנת עמדת טעינה? הרכב החשמלי כרוך אמנם בהוצאה חד פעמית של התקנת עמדת טעינה ביתית, שיכולה לנוע בין 2,000 ל-5,000 ₪, אך החיסכון שמתקבל מטעינת חשמל לעומת השימוש בדלק הוא עדיין דרמטי.

     2. קפיצה טכנולוגית גדולה 

    הנעה חשמלית היא אבן דרך חשובה עבור התעשייה בדרך לתחבורה חכמה, חסכונית וירוקה יותר. כך, למשל,  מצויד הרכב החשמלי במערכות בטיחות עם אלמנטים אוטונומיים, כמו בלימה אוטונומית, המגיעות כמעט כסטנדרט ברכב ומערכות אלקטרוניות שקל לחבר אותן ישירות אל אפליקציות אבחון, שליטה ובקרה ואל חיישנים ומערכות נסיעה אוטונומיות.

    מעבר לכך, הרכב מציע גם חוויה דיגיטלית עשירה יותר במערכות המדיה והתוכן בנסיעה - יתרון גדול למי שנוסע עם ילדים למרחקים ארוכים.

    וזאת לא רק הטכנולוגיה. האבזור של מכוניות חשמליות נוטה להיות עשיר ומזמין מאוד, עם הממשקים הכי חדשניים על גבי מסכים גדולים ואלגנטיים, וחוויית נסיעה מהנה ונעימה יותר.

     3. בטיחות ברמה חדשה 

    יצרני רכב חשמלי עומדים באותן רגולציות קפדניות שמחייבות כל חברה שמוכרת מכוניות, ועדיין, ניתוח שערך ארגון IIHS האמריקאי מצא כי בעלי רכב חשמלי הגישו כ-40% פחות תביעות ביטוח מבעלי רכב עם מנוע בעירה פנימית. יש לכך מספר סיבות, והראשונה היא טכנולוגית.  מכוניות חשמליות מצוידות במיטב מערכות הבטיחות האקטיביות והחיישנים המתאימים לאיתור סיכונים בכביש, שטחים מתים, שמירת מרחק אוטונומית, בלימת חירום חכמה ועוד. 

    הסיבה השנייה היא היעדר מערכת דלק שתסכן את הנוסעים בשריפה. למעשה, משרד האנרגיה האמריקאי מצא כי רכב חשמלי נקלע לשריפה בשיעור של 25 מקרים לכל 100,000 מכוניות שנמכרו, זאת לעומת כ-1500 מקרים לכל מאה אלף רכבי בנזין שנמכרו. הפשטות התחזוקתית עליה סיפרנו היא הסיבה השלישית. קל יותר לנטר בלאי ותקלות במערכות הרכב ולכן מקרים בהם ייקלע נהג לכשל טכני במהלך נסיעה הם הרבה יותר נדירים. 

     4. תחבורה ירוקה שבאמת עושה טוב לעולם

    היתרון האקולוגי היה המניע הראשוני לפריצת מהפכת התחבורה החשמלית של ימינו. בשנות התשעים חלה צמיחה מהירה מאוד בתיעוש של סין, עם מערכי ייצור רכיבים עבור כל העולם וצמיחה של מעמד ביניים עם צרכי תחבורה מתקדמים - וכך זינקה גם תעשיית הרכב בסין. אך תשתיות האנרגיה במעצמה הובילו לפליטות פחמן עצומות וסין התחילה לשבור שיאי זיהום שפגעו באיכות החיים. ב-2005 החליטה הממשלה לקדם תחבורה חשמלית בסבסוד נרחב, במטרה לחתוך דרמטית את זיהום האוויר, וכך נולדה תעשיית הרכב החשמלי במדינה.

    ואכן, המעבר לתחבורה חשמלית וירוקה בסין סייע משמעותית בצמצום הזיהום והתחלואה ובמהרה גם שווקי יפן, קוריאה, אירופה וארה"ב אימצו את התחבורה החשמלית. כיום מכוניות חשמליות זמינות כמעט בכל מדינה, ומציגות חוויית תחבורה חדשה לגמרי: נסיעה ללא פליטת פחמנים, שהיא שקטה ונעימה מאי פעם. ואף שזיהום אוויר הוא אתגר שכל מדינה צריכה לפתור בצורה מסודרת, אימוץ נרחב של תחבורה חשמלית הוא צעד חשוב בכיוון הנכון - וכזה שעשוי לצמצם מחלות נשימה. 

     לסיכום 

    עתיד התחבורה בארץ הוא חשמלי וזה לא מפתיע. רכב חשמלי חוסך כסף גם על הכביש וגם במוסך (שאותו הוא פוקד הרבה פחות מרכב בנזין), מספק חוויית נסיעה בטוחה ומהנה ואפילו שומר על בריאות הציבור. ובתוך היצע הדגמים הרחב שקיים כיום בשוק הישראלי, אחד הדגמים המשתלמים והיעילים ביותר שתמצאו הוא הג'אומטרי C של ג'ילי.  

    הג'אומטרי C נחשבת לאחת המכוניות החשמליות המתקדמות והמתאימות ביותר למשפחה הישראלית ומביאה יתרונות כמו סוללה חדשנית ומתקדמת שמציגה טווח נסיעה מרשים ביותר בהשוואה למתחרים, ממשק נוח וכיפי, מרחב פנימי גדול ואפליקציית ניהול מתקדמת שתעזור לכם אפילו למצוא עמדת טעינה כשצריך.