דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    קניית רכב חשמלי יד 2: האם זה כדאי ומה חשוב לדעת?

    קניית רכב חשמלי יד 2 יכולה להיות צעד מאד משתלם, אם יודעים לעשות את זה נכון. GEELY SELECT, שירות ייחודי וראשון מסוגו בארץ, מציע לכם בדיוק את זה. בואו להבין כיצד

    מאת:

    ג'ילי ישראל

    פורסם

    30/09/2024 | 10:21

    מכונית חשמלית יד 2 יכולה להיות עסקה מאוד משתלמת עבור המשפחה הישראלית, כשיודעים איך נראה השוק, כיצד נשמר הערך ומה חשוב לבדוק. בכתבה זו נציג בפניכם את כל הפרטים

    זה לא סוד שמכונית חשמלית משתלמת יותר מכל רכב בנזין או היברידי בישראל. חסכון של אלפי שקלים בשנה בעלויות אחזקה, הוא יתרון משמעותי עבור כל משפחה שרוצה לצמצם הוצאות בימינו. הביקוש לרכב חשמלי בישראל הוביל גם לצמיחה מהירה של שוק רכבים חשמליים יד 2, שמציע מגוון דגמים במחירים נגישים מאד. אבל לפני שאתם יוצאים לרכוש רכב חשמלי משומש, כדאי שתכירו את מאפייני השוק, תבינו מה חשוב לבדוק ברכב כזה וגם היכן תוכלו להרוויח יותר מהעסקה. 

    מה מאפיין את שוק המכוניות החשמליות יד 2 בישראל? 

    שוק צעיר מאוד. מכוניות חשמליות נמכרו בארץ מאז 2019, אך רק עם הגעת טסלה בשנה שלאחר מכן, זכתה הקטגוריה לחשיפה משמעותית ונכנסה לתודעת הנהגים. באותה השנה החלו להגיע ארצה יצרניות סיניות עם דגמים אטרקטיביים ואמינים מאוד, ששבו את לב הציבור. כך נוצר מצב בו רוב הדגמים בארץ מאוד "צעירים", מה שמתבטא בקילומטרז' ובלאי נמוכים יחסית וסוללות שעוד באחריות. 

    ביקוש גבוה לרכב חשמלי. הקהל הישראלי מיהר לאמץ מכוניות חשמליות כדי לחסוך בהוצאות נסיעה, ובחמש השנים האחרונות טיפס היקף הרכישות לשיא פעם אחר פעם. זאת, ככל הנראה בשל התייקרות הדלק ואי הוודאות כלכלית בעקבות שנות הקורונה, המחאה סביב הרפורמה המשפטית ועד משברי המלחמה הנוכחיים. עלויות נסיעה הן נדבך מרכזי בתקציב של כל משפחה, ועל כן ישראלים רבים רואים ברכב חשמלי כפתרון משתלם, נוח ואמין.

    השליטה הסינית. את הצמיחה המהירה של שוק הרכב החשמלי בישראל יש לייחס בעיקר לחברות הסיניות, שראו בישראל הזדמנות לחדור לשוק מערבי וללמוד אותו כחלק מהתוכנית להתרחב גם לאירופה וארה"ב. אך הפופולריות וההצלחה הרבה הצליחו להפתיע גם את הסינים, שמייצאים לארץ עוד ועוד מותגים ובמחירים נגישים יחסית. כך נוצר מצב בו רוב שוק הרכב החשמלי בישראל נשלט על ידי יצרניות הרכב הסיניות.

    שמירת ערך טובה. עקב ביקוש הולך וגובר, הדגמים מאבדים פחות מערכם. על פי נתוני מחירון לוי יצחק, רכב חדש אמור לאבד בין 5% ל-10% מערכו בחציון הראשון לרכישתו. בניתוח שבוצע על ידי האתר אשתקד, מרבית המכוניות חשמליות ירדו רק בכ-2% בממוצע, ודגמים פופולריים כמו ג'ילי גאומטרי C מגרסת 460 ק"מ, לא החסירו מערכם אפילו שקל אחד ובחלק מהחודשים, המחירון אף עלה בכמה אלפים. 

    מה חשוב לבדוק במכוניות חשמליות יד 2? 

    קל לראות מדוע משתלם לקנות רכב חשמלי יד 2, ויש בארץ מגוון אפשרויות לעשות זאת: מגרשי מכוניות משומשות, חיפוש ברשתות חברתיות ובאתרי רכב משומש ועוד, אך בכל המקרים כדאי לבדוק ולהתעכב על הנקודות הבאות: 

    שגרת טיפולים ותקינות מערכות - גם ברמת התוכנה. אמנם רכב חשמלי הוא פחות מורכב מבחינה מכנית ממכונית עם מנוע בעירה פנימית, אך עדיין קריטי להקפיד על שגרת בדיקות וטיפולים. כמו כן, חשוב לשים לב שהגרסה ברכב מעודכנת, דבר שאפשר לקבל רק דרך טיפול במוסך יבואן מורשה. 

    מצב הסוללה והאחריות שלה. חשוב לבדוק את קיבולת הסוללה ולהעדיף מכונית בה הסוללות עוד באחריות. 

    מעבר לכך, יש מערכות שונות ברכב חשמלי שחשוב לבדוק, כגון מערכת ההיגוי, מערכות הבלמים ומערכות החשמל, כולל מערכת ההנעה החשמלית, מערכת הטעינה ומערכת הבקרה.

    היכן הכי משתלם לקנות מכונית חשמלית יד 2? הכירו את GEELY SELECT

    חברת ג'ילי בישראל השיקה לאחרונה את GEELY SELECT, שירות ראשון מסוגו בארץ שמציע רכישת רכב ג'ילי מבעלות קודמת, לאחר שעבר בדיקות מקיפות ותהליך השבחה קפדני. השירות עצמו כולל ניתוח מקיף לרכב עם 133 בדיקות טכניות שונות, אחריות יצרן לרכב של 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, ואחריות יבואן מורחבת לסוללה של 10 שנים או עד 200,000 ק"מ, המוקדם מבניהם. אלו תנאים שאי אפשר למצוא בשוק הרכבים המשומשים.   

    מלבד הבדיקות המקיפות והאחריות המורחבת, שירות GEELY SELECT מציע עוד יתרונות רבים. החברה דואגת לכלל הבדיקות המקדמיות ומוודאת עבורכם שאין שום מקרה של בעלות כפולה, שעבודים וזכויות צד ג' שעשויים לסבך את העסקה. בנוסף, קיימת אפשרות לרכוש חבילת ביטוח בתנאים מועדפים וכן תנאי מימון אטרקטיביים.

    לסיכום, רכב חשמלי יד 2 הוא רכישה מאד משתלמת, במיוחד אם נבדק היטב, ועדיין קיימת אחריות לסוללה. השירות החדש של ג'ילי מאפשר לכם לרכוש רכב ג'אומטרי C בשקיפות מלאה, במצב מעולה ובראש שקט.