דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    מימון לרכב חשמלי: איך זה עובד ומה היתרונות?

    מהי עסקת מימון לרכב חשמלי, כיצד היא עובדת ומה היתרונות שלה? כל התשובות בכתבה של ג'ילי וגם תנאי המימון האטרקטיביים שהיא מציעה

    מאת:

    Geely

    פורסם

    08/05/2024 | 16:29

    עסקאות מימון לרכב חשמלי מאפשרות כמעט לכל משפחה לקרוע את הניילונים מרכב חשמלי חדש, וליהנות ממקסימום איכות ובטיחות גם בלי הון ראשוני עצום. כך עובדות העסקאות הללו

     

    משפחה ישראלית מוציאה בממוצע יותר מ-10,000 ש"ח בשנה על דלק, ומכונית חשמלית יכולה לחתוך את ההוצאה הזו בצורה דרמטית. כתוצאה, שיעור המכירות של כלי הרכב החשמליים בישראל זינק ברבעון הראשון של השנה לכמעט חמישית מכלל מכירות כלי הרכב (על פי דיווח בגלובס מאפריל 2024) ואפשר לראות יותר ויותר נהגים שמחליטים לרכוש להם רכב חשמלי חדש.

    באמצעות עסקאות מימון לרכב, משפחות יכולות לרכוש מכונית כזו מבלי להיפרד מהון ראשוני משמעותי, וליפול להוצאה עצומה בבת אחת. גם מי שידו משגת, יעדיף לעיתים לשמור את הכסף לטובת דברים אחרים, כמו טיול, לימודי תואר או שיפוץ הבית. בכתבה זו נסביר לכם איך עובדות עסקאות מימון לרכב חשמלי, ואיך הן מאפשרות לקנות מכונית חדשה בגמישות רבה וחיסכון גדול. 

    מהו מימון לרכב? 

    עסקת מימון לרכב היא למעשה הלוואה לרכישת מכונית, כאשר האוטו מתפקד כבטוחה עבור ההחזר. תוכלו לקבל הלוואה כזו בלי ערבים, לרשום את הוצאת המימון כהוצאה עסקית, וליהנות מתנאים גמישים ונוחים יותר משל כל בנק או פלטפורמת הלוואות אחרת בשוק הישראלי. עסקאות המימון מוצעות בידי היבואנים והמשווקים, בידי חברות מימון לרכב, ובידי מפיצים למיניהם. 

    כשמדובר ביבואן, לעיתים הגמישות מפתיעה. יש מקרים בהם תוכלו להחליף את המכונית תוך כדי תקופת העסקה, לשנות את תנאיה ובתנאים מסוימים, אף לבטל אותה ולהחזיר את הרכב.

    עסקת מימון לרכב נמשכת בדרך כלל בין 12 ל-60 חודשים, כשהנהג יכול לבחור את משך העסקה ובהתאם גם את ההחזר החודשי שילווה אותה - מה שמספק גמישות יחידה מסוגה. תוכלו להתאים את העסקה לתכנון המשפחתי שלכם. למשל, זוג צעיר עם ילד שמסתדר עם מכונית קטנה בטווח המיידי, אך מתכנן לפחות עוד שני ילדים בארבע השנים הבאות, יוכל להתאים את תקופת העסקה שלו ולהחליף לרכב קצת יותר גדול. 

    מימון לרכב חשמלי הוא עסקה שעובדת באותה הצורה, אך כוללת עוד כמה רכיבים שימושיים, שהם חיוניים מעצם מהותה של המכונית: המימון יכלול גם את עמדת הטעינה הייעודית שלכם, כדי שתוכלו לטעון את האוטו בחניה שלכם, ואם בחרתם לעשות מימון אצל חברת רכב חשמלי, כפי שמציעה ג'ילי, תקבלו גם את התמיכה וההדרכה של המומחים עצמם, כדי שתוציאו את המקסימום מהמכונית החדשה שלכם. 

    איך עסקת מימון לרכב חשמלי עובדת? 

    עסקאות מימון מלא לרכב חשמלי מורכבות לרוב משלושה חלקים, אותם יכול הנהג להגדיר בעצמו בתצורה המאפשרת גמישות מסוימת. נקודת המוצא היא מחיר המכונית בעסקת מימון, שצפוי להיות מעט גבוה יותר ממחיר רכישתה בתשלום אחד - ויחולק בין שלושת רכיבי העסקה: 

    מקדמה: זהו סכום שנגזר מעלותה הכוללת של המכונית ומשולם לחברה במעמד הרכישה. הוא יכול להיות אפילו רק 20% מערך המכונית, או פחות במקרים מסוימים - תלוי בגמישות העסקה. בנוסף, עסקאות טרייד-אין שבהן הלקוח מחליף את הרכב הישן בחדש, מאפשרות לצמצם משמעותית את גובה המקדמה, על חשבון השווי של הרכב הישן וההפרש בין הרכבים.  

    תשלומים חודשיים: זהו סכום שמועבר באופן חודשי לאורך תקופת העסקה, ויכולים אף הם להיקבע בידי הנהג ולעמוד גם על פחות מאלף שקל. הסכום נקבע בהתאם לאורך התקופה - כאמור, בין שנה לחמש שנים - ולגובה המקדמה ותשלום סוף העסקה. 

    תשלום סוף תקופה: זהו תשלום שמועבר לחברה לאחר שסיימתם לשלם את התשלומים החודשיים, בהתאם למבנה העסקה שבחרתם. אם מחיר המכונית כוסה במקדמה ובתקופת התשלומים, לא יהיה צורך בתשלום מאוחר. בנוסף, ישנן חברות שמציעות עסקה הפוכה: לבצע תשלומים חודשיים ללא מקדמה כלל, אם כי התשלום המאוחר יהיה גבוה יותר. 

    עוד אפשרות מימון פופולרית היא ליסינג פרטי, שמאפשרת חכירה של הרכב, עם או בלי תשלום מקדמה, לתקופה של עד 36 חודשים ואף ניתן להוסיף לה שירותי טיפולים תקופתיים. בסוף תקופת העסקה תוכלו להחזיר את המכונית או לרכוש אותה בהנחה לפי מחיר המחירון. זו עסקה גמישה פחות מעסקת מימון מלא, אך תוכל להתאים לחלק מהנהגים.

    מה היתרונות של עסקת מימון לרכב חשמלי

    רכישה ללא צבירה מוקדמת של הון זמין. לא כל אחד יכול להכניס יד לכיס ולשלוף יותר ממאה אלף שקל, בלי להיערך לכך במשך תקופה ארוכה. עסקת מימון לרכב חשמלי מאפשרת לצמצם את ההוצאה ולפרוש אותה על פני תקופה יותר קלה לניהול ושליטה. 

    מקסימום איכות ובטיחות. מימון לרכב מאפשר לכם לקבל רכב חדש לחלוטין - עם כל טכנולוגיות הבטיחות, נוחות הנסיעה, הממשק הכיפי, והחוויה שרבים כבר ויתרו עליה בעבר מטעמי מחיר. מעבר לבזבוז הזמן הכרוך בחיפוש אחר רכב לא חדש, מכוניות משומשות מגיעות לעיתים קרובות עם בעיות ופשרות מכניות שתידרשו לעשות כדי לעמוד בתקציב שהגדרתם. גם לא תמיד יודעים אילו תקלות יש ברכב או אילו תאונות הוא עבר ואלו דברים שלא קורים ברכישת רכב חדש. 

    גמישות. היכולת להתאים את העסקה להישג ידכם ולצמצם את ההוצאה הראשונית בצורה דרמטית עוזרת לחסוך כסף ולרכוש מכונית כשצריך, ולא רק אחרי תקופת חיסכון ממושכת. קחו בחשבון שמכונית חשמלית מצמצמת משמעותית את הוצאות הנסועה המשפחתיות באלפי שקלים בשנה, הן בהוצאות הדלק המוערכות בכ-8000 שקלים לשנה (על בסיס נסועה ממוצעת של 15,000 ק"מ) לעומת כ- 2000 שקלים בלבד בהוצאות טעינה, והן בעלויות הטיפולים בשל רמת בלאי ותדירות תיקונים נמוכה.

    נגישות. כיום לא קשה לקבל מימון לרכב חשמלי בארץ; צריך רק להיות בני יותר מ-21, עם רישיון נהיגה תקף ובלי עבר פלילי או היסטוריה של בעיות אשראי חמורות. 

    אחריות מלאה ושירותים נלווים. מכונית חדשה נמכרת עם אחריות יבואן מקיפה, ותוכלו לשלב בעסקה גם שירותים שונים, כמו טיפולים שוטפים, רישוי, ביטוח רכב, תמיכה והדרכה, ולהתחבר בקלות לקהילת הרוכשים. 

    מימון לרכב חשמלי בג'ילי 

    חברת ג'ילי מציגה מערכת מאוד פשוטה ונוחה להתאמה אישית של מימון לרכב חשמלי, עם יתרונות שקשה לפספס: רכישת רכב חדש ומתקדם בלי צורך בהון ראשוני משמעותי, התאמה של העסקה ליכולת המשפחתית שלכם, ושילוב שירותים נלווים כמו תחזוקה, ביטוח ועוד. איך זה נראה בשטח? 

    עסקת מימון טיפוסית בג'ילי תאפשר לכם להתחיל ליהנות מג'ילי Geometry C חדשה בתשלום מקדמה של 59,000 ₪ בלבד. לאחר מכן תשלמו כ-955 ש"ח בחודש לאורך תקופה של 36 חודשים, ובסופה - 71,990 ש"ח. בעצם פרסתם את עלויות רכישת המכונית שלכם על פני שלוש שנים, והורדתם מעצמכם את העומס הכלכלי שברכישה מיידית. 

    שימו לב שזו רק דוגמה אחת: תוכנית מימון גמישה תאפשר לכם לקבל Geometry C במקדמה של 20,100 ש"ח בלבד, להגדיר תקופת מימון של 48 חודשים ולשלם בהם 3,065 ש"ח בחודש ולסיים את התקופה בלי תשלום נוסף. אפשר אפילו להפוך את התשלום לחלוטין: לקבל מכונית חדשה מהניילונים בלי מקדמה בכלל, ולהתחיל לשלם 2,681 ש"ח בחודש, ואחרי 36 חודשים לשלם 74,995 ש"ח. 

    התהליך פשוט ביותר: צריך רק לבחור דגם ומבנה עסקה, להשאיר פרטים ואפשר לחבוק ג'ילי חדשה עוד באותו השבוע. שימו לב שמכוניות ג'ילי מגיעות עם אחריות של חמש שנים, כך שתוכלו ליהנות מכיסוי עד סוף תקופת עסקת המימון שלכם, כל עוד לא תעברו את מגבלת הקילומטרז'. החברה מציעה גם שירותי ליסינג פרטי מתקדמים וגמישים, לנהגים שמעדיפים את התצורה הזו או מחפשים הלוואה לטווח קצר יותר. 

    סיכום

    עסקאות מימון לרכב מאפשרות למשפחה לעבור למכונית חשמלית חדשה ולהתחיל לחסוך במהירות, בתנאים שהם אופטימליים בהשוואה למוצע בשוק, בטח כשמכניסים למשוואה את מחירי הדלק והטיפולים. ג'ילי מציעה חבילה אטרקטיבית של מימון לרכב, בה בוחרים ישראלים רבים ובצדק. חשוב לבחון היטב את מבנה המקדמה, תקופת התשלומים והתשלום המאוחר, אם יידרש, כדי שתבנו את העסקה הכי נוחה ונבונה עבורכם: נסו את מחשבון המימון של ג'ילי וראו את המספרים המדויקים, ועשו צעד חשוב בדרך לנסיעה נוחה, זולה ובטוחה יותר.