דלג לתוכן המרכזי (מקש קיצור s)מעבר ל״לסרגל ניווט תחתון״ (מקש קיצור 1)מעבר ל״יצירת קשר״ (מקש קיצור 2)מעבר ל״הצהרת נגישות״ (מקש קיצור 3)מעבר ל״מפת האתר״ (מקש קיצור 4)

    ליסינג רכב חשמלי לעסקים: המפתח להתייעלות עסקית

    מהם היתרונות הבולטים בליסינג רכב חשמלי עבור עסקים ישראלים ועובדיהם – ואיך יבואנית הרכב החשמלי הסינית ג'ילי משתלבת בתמונה? המומחים של ג'ילי מספקים את כל התמונה

    מאת:

    Geely

    פורסם

    06/01/2025 | 22:49

    חברות וארגונים רבים בישראל כבר שוקלים מעבר לליסינג רכב חשמלי לעסקים. מהם היתרונות הבולטים בליסינג כזה לעסקים ולעובדיהם, וכיצד כל זה קשור למטרה השאפתנית שהציבה לעצמה מדינת ישראל?

    יותר ויותר חברות וארגונים בישראל עוברים או שוקלים מעבר לליסינג רכב חשמלי לעסקים. זה לא קורה סתם: הם מבינים כי זה הפתרון הטוב, המשתלם והמתאים ביותר להם ולעובדיהם, במציאות מקומית ואף גלובלית שבה ברור לחלוטין כי הרכב החשמלי כובש את הכבישים ממגוון סיבות כלכליות.

    המעבר לליסינג תפעולי חשמלי הוא מפתח חשוב לעסקים בדרך להתייעלות כלכלית ואקולוגית. ארגון שמציע לעובדיו שימוש ברכב חשמלי - משפר באופן ניכר את התדמית "הירוקה" שלו בפני לקוחותיו ועובדיו, ואף תורם לעלייה ברף שביעות הרצון של העובדים שמרגישים שמשקיעים בהם. מה שנקרא WIN-WIN – ועדיין היתרונות של ליסינג תפעולי לא נגמרים פה.

    קצת נתונים: לפי איגוד יבואני הרכב, במחצית הראשונה של 2024  עלו על כבישי ישראל 155,145 רכבים, מהם  39,236 רכבים חשמליים – 25.3% מכלל הרכבים. בסוף 2023, לשם השוואה, הנתון הזה עמד על 17.9% בלבד.

    ברמה הלאומית, ישראל הציבה לעצמה יעד שאפתני של הפסקת ייבוא רכבים המונעים בבנזין ובדיזל עד 2030 - ויישרה בכך קו מול כמה מהכוחות המובילים בעולם המערבי. כך למשל גם האיחוד האירופי ובריטניה, אשר עתידים לאסור על מכירת רכבי מזהמים (מונעים בבנזין או דיזל) החל מ-2035, כמו גם מדינות מרכזיות בארה"ב כדוגמת קליפורניה וניו-יורק, שמעוניינות לעשות זאת עד 2030. 

    בהתבסס על נתונים אלה, ברור לחלוטין שהמעבר של מדינות שלמות לייבוא, מכירה ושימוש ברכבים חשמליים בלבד – קרוב מתמיד. בהתאם, גם עולם הליסינג התפעולי לעסקים משתנה, ומכין את עצמו לקראת השינוי הצפוי שמתחיל כבר עכשיו.

    אז האם לארגונים מסחריים משתלם לעבור לליסינג תפעולי של רכבים חשמליים? נראה כי כיום, השאלה הזו כבר כמעט לא רלוונטית. מול מקבץ היתרונות - הכלכליים, התדמיתיים והרגולטורים - שמגלם המעבר לליסינג של רכב חשמלי, נראה שלארגונים ועובדיהם כבר לא נותרו סיבות אמיתיות להתלבט.

    ליסינג רכב חשמלי: יתרונות למעסיקים ולעובדים

     יתרונות כלליים של הליסינג התפעולי

    רגע לפני שנצלול ליתרונות הייחודים של ליסינג רכב חשמלי לעסקים, כדאי לומר כמה מילים חשובות על יתרונות הליסינג התפעולי. מנקודת הראות של המעסיקים, זו הייתה ונשארה דרך מצוינת לספק לעובדים רכב צמוד ללא טרדות תחזוקה וניירת, תוך העמדת מגוון גדול של רכבים לבחירה. ליסינג תפעולי מאפשר לעסקים גם מימון גמיש, אשראי חוץ בנקאי שלא מכביד על המסגרת בבנק, ביטוח בתנאים מועדפים ואפילו רישום הליסינג כהוצאה מוכרת לצרכי מס - בגובה של עד 45% מההוצאות על כל רכב.

    מבחינת העובדים, מדובר בעסקת "הכל כלול" משתלמת הכוללת בין השאר רכב חדש צמוד, טיפולים שוטפים, תיקון תקלות, טיפולים שוטפים, תשלומי ביטוח, ואף תשלום אגרות וטיפול בטסט השנתי. ראש שקט לכולם.

    חיסכון ניכר בעלויות אנרגיה

    לפי נתוני מגזין "אוטו" מ-2023, עלות נסיעה ממוצעת ברכב חשמלי משפחתי מסתכמת בכ-10 אגורות בלבד לקילומטר לעומת כ-50 אגורות ואף יותר ברכב משפחתי דומה - שצורך דלק בנזין. במילים אחרות: עסקים שמציעים ליסינג רכב חשמלי לעובדיהם עשויים לחסוך עד פי 5 בהוצאות נסיעה שוטפות בהשוואה לליסינג ברכב ממונע בנזין. הכפילו את החיסכון פר רכב ליסינג בצי של עשרות ואף מאות מכוניות צמודות לעובדים - וקיבלתם סכום חיסכון שנתי משמעותי מאוד עבור הארגון.

    החיסכון במעבר לרכב חשמלי מתגלגל גם לכיסי העובדים. כך למשל בארגונים בהם העובדים שמקבלים רכב צמוד נדרשים לשאת באופן מלא בהוצאות הדלק, כמו גם במקרים בהם הם משלמים עבור הדלק במקרים של חריגה ממכסת קילומטרים שהוגדרה מראש. אפילו עובדים שקיבלו מהמעסיק כרטיס תדלוק כחלק מתנאי ההעסקה - יוצאים מורווחים ממעבר לליסינג חשמלי, כי כרטיסי תדלוק הם הטבה שנחשבת הכנסה חייבת במס והעובד מחויב בתשלום מס הכנסה לפי שווי ההטבה.

    תחזוקה שוטפת נוחה

    רכבים חשמליים דורשים פחות תחזוקה מרכבי בנזין, מאחר שמבנה המנוע החשמלי שלהם פשוט יותר וכולל פחות חלקים מועדים לשחיקה. כמו כן, אין לרכבים חשמליים מערכות דלק, פליטה וקירור מורכבות  - ובהתאם גם אין צורך להחליף להם שמנים, למעט שמן ממסרה.

    כלומר, מבחינת המעסיקים - רכב ליסינג חשמלי דורש פחות טיפולים ומבקר פחות במוסך. במונחים של ציי רכב, מדובר בהבדל משמעותי מאוד במשאבים הנדרשים לתחזוקה שוטפת מול חברת הליסינג. מבחינת העובדים - מדובר בראש שקט ופחות זמן להקדיש לטיפול ברכב במקרה של תקלות או שיפור התחזוקה. ועדיין, אם וכאשר משהו אכן משתבש – כאשר מדובר ברכב חשמלי עלויות התיקון עלולות להיות גבוהות - ולכן עדיף כמובן להשאירן לטיפול חברת הליסינג. 

    תדמית "ירוקה"

    אולי תתפלאו לשמוע (ואולי כבר לא), אבל סביבת עבודה ירוקה מהווה ערך חשוב לעובדים, תורמת רבות למידת שביעות הרצון הכללית שלהם ועקב כך גם מגבירה את התפוקה שלהם. רכב חשמלי, שמקטין באופן ניכר את זיהום האוויר וגם את מטרדי הרעש בזכות מנוע שקט מאוד, עשוי להיות לשון המאזניים של ממש בהקשר הזה, ולחזק משמעותית את תחושת הקשר של העובדים עם מקום העבודה שלהם. עובדים עם רכב חשמלי ירגישו גאווה על כך שהם מהווים חלק ממשהו גדול - המאבק הגלובלי להפחתת הזיהום הסביבתי.

    גם לעסקים חשוב להראות לעובדיהם, לקוחותיהם ושותפיהם – שהם מקפידים על ערכים של חדשנות וסביבתיות. מחקרים הראו, כי עסקים המקפידים לשמור על ערכים חברתיים וסביבתיים ומיישמים אותם בהתנהלות היומיומית שלהם – מושכים אליהם יותר לקוחות, משקיעים ועובדים איכותיים. אחת הדרכים המוצלחות לעשות זאת היא מעבר הדרגתי לצי של רכבי ליסינג חשמליים.  

    קדמת הבמה הטכנולוגית

    מעבר לליסינג רכב חשמלי לעסקים מבטיח כי הארגון לא יישאר מאחור ויתאים את עצמו לשינויים הטכנולוגיים המשמעותיים המתרחשים בעולם הרכב: החל ממערכות תוכנה מתקדמות, דרך מערכות בטיחות אקטיביות, חיבוריות ותמיכה, חוויית משתמש מתקדמת ועוד. מבחינת העסקים, יש כאן יתרונות תחרותיים ותדמיתיים חשובים.

    רכבים חשמליים משתדרגים משנה לשנה במהירות רבה מבחינה טכנולוגית, כך שיש גם יתרון בכך שהרכב מוחזר לחברת הליסינג בסוף תקופת החכירה מבלי שהעסק סופג את אובדן השווי, לצד אפשרות להעניק מיידית את הרכבים החשמליים החדשים והמשודרגים ביותר לעובדיו.

    מבחינת העובדים, האפשרות לנהוג ברכב חשמלי חדש, מעודכן ומשודרג מבחינה טכנולוגית יוצרת עבורם תחושה של ביטחון בשל מערכות הבטיחות המתקדמות, תחושת מעמד וסטטוס – שכן הם חוזרים לביתם בסוף היום ברכב חדש ומתקדם. וכמובן שאי אפשר להתעלם מחוויית הנסיעה הנעימה והחלקה יותר – עניין משמעותי לכשעצמו.

    שביעות רצון ארגונית

    כל היתרונות שהזכרנו כאן תורמים ישירות לעלייה ברמת שביעות הרצון של העובדים שמרגישים מוערכים וכי מקום העבודה שלהם משקיע בהם – אינטרס ברור גם של המעסיקים כמובן. נהיגה ברכבים חשמליים חדשים ומאובזרים, שלא מזהמים את הסביבה ונוחים הרבה יותר לנהיגה, הטענה ותחזוקה – בהכרח מעלה את מפלס החיוכים של העובדים בארגון.

    ישנה נקודה חיובית נוספת: שווי השימוש, אותו תשלום חודשי שמשלמים עובדים המקבלים רכבי ליסינג צמודים ממקום העבודה, נמוך יותר ברכבים חשמליים. אם שווי השימוש ברכב בנזין או דיזל מחושב כ-2.48% ממחיר הרכב החדש, ברכב חשמלי ניתנת הפחתה של 1,260 ₪ משווי השימוש החודשי המחושב. החיסכון מורגש גם בכיס העובדים באופן חודשי – בנוסף לחיסכון בהוצאות הדלק השוטפות.

    ליסינג רכב חשמלי לעסקים עם ג'ילי 

    אי אפשר לדבר על יתרונות הליסינג לרכב חשמלי לעסקים, מבלי להתייחס לחבילת השירות והתנאים המצוינת שמציעים יבואנים מובילים כמו יצרנית הרכב החשמלי הסינית ג'ילי.

    ג'ילי מציעה לעסקים חבילה אטרקטיבית הכוללת מימון גמיש, שירותי תחזוקה מקיפים, טיפול מהיר ומקצועי בתקלות ומענה זמין ונוח בכל עת. החברה אף מציעה לאנשי עסקים שמעוניינים בכך נסיעת חוויה עד הבית עם אחד מדגמי הליסינג של ג'ילי, כדי לאפשר ללקוח או ללקוחה להכיר מקרוב את חוויית הנהיגה ברכב חשמלי. 

    שירות הליסינג התפעולי של ג'ילי ניתן לעסקים בתשלום חודשי קבוע (אין הפתעות) ועם אחזקה שוטפת, כיסוי ביטוחי מלא ושירות בפריסה ארצית.

    בשורה התחתונה, ליסינג תפעולי לרכבים חשמליים מאפשר לעסקים ליהנות מחיסכון כלכלי ניכר, במקביל לשיפור תדמיתם כעסקים מתקדמים וירוקים, תוך מתן תנאים טובים ותמריץ משתלם ונוח לעובדים. המעבר לרכבים חשמליים מצמצם את העלויות שעסקים נאלצו לשאת בעבר, דבר שמאפשר גם לחברות שלא העניקו רכבים לעובדים בשל עלויות גבוהות – לשקול זאת מחדש.

    כשעסקים בכל הגדלים מחליטים לבצע את המעבר החשמלי ועושים זאת עם יבואן רכב אקטיבי ומתקדם כמו ג'ילי, שכבר חתום על כוכב המכירות ג'ילי גיאומטרי C בכבישי ישראל, סל היתרונות רק גדל ומתרחב לכדי הצעה שכבר קשה מאוד לסרב לה.